معرفی ارزهای دیجیتال

بایننس کوین BNB چیست؟

BNB چیست؟

BNBچیست؟

همه چیز درباره بایننس کوین:

BNB که قبلاً با نام بایننس کوین (BNB) نیز شناخته می شد، یک سکه ارز دیجیتال است که توسط صرافی ارزهای دیجیتال بایننس ایجاد و منتشر می شود.

در ژوئیه 2017 در بلاک چین اتریوم به عنوان یک توکن ERC-20 ایجاد شد، BNB در فوریه 2019 به زنجیره هوشمند BNB منتقل شد و به سکه اصلی زنجیره بایننس تبدیل شد.

از BNB می توان برای پرداخت هزینه ها هنگام معامله در Binance و معمولاً با نرخ تخفیف استفاده کرد. با توجه به ابزار اولیه، BNB در طول سال ها شاهد رشد گسترده ای در علاقه بوده است. چندین دور رویداد سوزاندن توکن، قیمت BNB را افزایش داده و آن را به عنوان یکی از 10 ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار ارتقا داده است.

بایننس چیست؟

بایننس صرافی ارزهای دیجیتال است که توسط چانگ پنگ ژائو و هی یی در جولای 2017 تأسیس شد. بایننس با ارائه اولیه سکه (ICO) شروع به کار کرد و از آن زمان به یکی از بزرگترین صرافی های ارزهای دیجیتال جهانی تبدیل شده است، هم از نظر حجم مبادلات و هم از نظر سهم بازار توسط وب.

بایننس چیست؟ باتیس اینوست

برای چه کاری می توانید از BNBاستفاده کنید؟

BNB در ابتدا به عنوان بخشی از صرافی Binance از طریق ICO آن ایجاد شد. بایننس در وایت پیپر خود بیان میکند که BNB برای پرداخت هزینه های تخفیف دار در پلتفرم بایننس و همچنین به عنوان توکن بومی که زنجیره بایننس را تامین میکند، طراحی شده است.
علاوه بر موارد استفاده اولیه،
BNB موارد دیگری را هم در پلتفرم بایننس و هم در خارج از آن اضافه کرده است.

در اینجا مروری بر موارد استفاده BNB است:

  1. کاهش هزینه های معاملاتی: وقتی کارمزدهای معاملاتی بایننس با استفاده از BNB پرداخت می شود، کاربران حق دارند ٪25تخفیف در کارمزدها دریافت کنند.
  2. ردیف حساب Binance: به کاربرانی که موجودی حساب در BNB و حجم معاملات انباشته 30 روزه بالاتر از آستانه های مشخص دارند، ردیف های VIP با تخفیف ها و امتیازات اضافی در کارمزد داده می شود.
  3. تبدیل گرد و غبار: کاربران می توانند مقادیر غیرقابل معامله از ارزهای دیجیتال مختلف به نام dust را در حساب Binance خود به BNB تبدیل کنند.
  4. قرعه کشی: (IEO) پیشنهادات مبادله اولیه بایننس (IEO) با استفاده از تخصیصهای قرعه کشی انجام میشود که با استفاده از مقدار BNB نگهداری شده توسط کاربران تعیین میشود.
  5. توکن بومی زنجیره بایننس: مانند نحوه استفاده از اتر (ETH) برای پرداخت هزینه ها در بلاک چین اتریوم، BNB نیز برای پرداخت هزینه ها در زنجیره بایننس استفاده می شود. BNB برای معامله در Binance DEX مورد نیاز است.
  6. خرج شده به عنوان ارز دیجیتال: علاوه بر استفاده در پلتفرم های بایننس، BNB میتواند برای پرداختها به روشهای مختلفی مانند پرداخت هزینه سفر، هزینه های کارت اعتباری، هدایا و موارد دیگر هزینه شود.

ممکن است راههای بیشتری برای استفاده از BNB وجود داشته باشد که در اینجا به آن پرداخته نشده است، اما به طور کلی میتوان از BNB مانند سایر ارزهای دیجیتال برای پرداخت کالاها و خدمات استفاده کرد تا زمانی که تاجر آن را بپذیرد.

BNB سوزاندن

BNB با در نظر گرفتن سوزاندن توکن طراحی شده است تا باعث کمبود و افزایش ارزش توکن شود. بایننس در وایت پیپر نسخه 1.1خود اعلام کرد که 20درصد از سود بایننس برای خرید BNB استفاده می شود و متعاقباً در هر سه ماهه از بین می رود. در سال ،2019بایننس وایت پیپر خود را به نسخه 1.2 به روز کرد. در وایت پیپر به روز شده، آمده است که سوزاندن BNB اکنون بر اساس حجم معاملات صرافی های آن خواهد بود.

از زمانی که بایننس شروع به سوزاندن BNB در اکتبر 2017کرد، 10دور سوزاندن توکن انجام شده است که حدود 16.7 میلیون BNB به ارزش تقریبی 208میلیون دلار تا ژانویه 2020سوزانده شده است.

نگهداری و ذخیره سازی BNB

BNB توسط ارائه دهندگان کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری مختلف پشتیبانی می شود. انتخاب بین کیف پولهای سخت افزاری و نرم افزاری عمدتاً یک عمل متعادل کننده بین راحتی و امنیت برای کاربر است. در این بخش خلاصه ای سریع از آنها ارائه خواهیم کرد.

به طور کلی، کیف پولهای سختافزاری (مثلاً لجر) کیف پول هایی هستند که کلید های خصوصی کیف پول را آفلاین نگه میدارند و فقط مالک آن را میداند. این مسلماً امن ترین گزینه برای ذخیره سازی است زیرا کاربر مالکیت کامل سکه ها را دارد، اما احتمالاً کمترین راحتی را دارد زیرا از کاربر میخواهد تا سخت افزار اضافی را برای خرج کردن و یا استفاده از ارز دیجیتال استفاده کند.

کیف پولهای نرم افزاری مثلاً ( Atomic Wallet ،Trust Wallet ) گزینه بعدی از نظر ایمنی در مقایسه با کیف پول های سخت افزاری است، اگرچه احتمالاً راحت تر هستند. کلیدهای خصوصی نیز متعلق به کاربر است، اما از آنجایی که کیف پول در یک دستگاه آنلاین مثلا تلفن نگهداری می شود، خطر از دست دادن وجوه بیشتری وجود دارد زیرا هکر ها می توانند به دستگاه هایی که به اینترنت متصل هستند دسترسی پیدا کنند.

در نهایت، مطمئنا راحت ترین و در عین حال پرخطرترین روش ذخیرهسازی، ذخیره وجوه در کیف پول های نگهبانی مثلاً در یک صرافی متمرکز مانند Binance است، زیرا کاربران مالک کلیدهای خصوصی وجوه نیستند. یک هک در محل ذخیرهسازی به طور بالقوه میتواند باعث از دست دادن سرمایه های کاربران شود، دقیقاً مانند آنچه در هک بدنام Mt. Gox در سال 2014 رخ داد که 850000 بیت کوین از دست داده بود، که بیشتر آن سرمایه های مشتریان است.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *