آموزش بازارهای مالی

تحلیل تکنیکال چیست؟ | آموزش تحلیل تکنیکال

آموزش تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال چیست؟ | آموزش تحلیل تکنیکال

آموزش تحلیل تکنیکال باتیس

یکی از روش های تحلیل در بازارهای مالی تحلیل تکنیکال است که در تمامی بازارهای مالی از یک سری قواعد خاص و یکسانی پیروی می کند.

در این روش تحلیل با استفاده از قیمت اون ارز یا سهام و رفتارهایی که در گذشته نسبت به اون قیمت داشته است می توانیم روند حرکتی اون ارز رو در آینده پیش بینی کنیم.

شما با هر سبک تحلیلی به جز تحلیل تکنیکال کار کنید در نهایت برای پیدا کردن بهترین و مناسب ترین نقطه ی ورود نیاز دارید که به علم تحلیل تکنیکال آشنایی داشته باشید چرا که یک معامله گر نمی تواند در هر قیمتی وارد یک ارز شود و انتظار سود را هم داشته باشد.

تحلیل تکنیکال از یک سری قواعد پیروی می کند :

اولویت با قیمت است : در تحلیل تکنیکال افراد فقط بر روی قیمت و چارت های تکنیکالی تمرکز می کنند و عوامل فاندامنتالی ، آنچین و اخبار اقتصادی از اهمیت کمتری برخوردار هستند.

تکنیکالیست ها معتقد هستند که تاریخ همواره تکرار می شود یعنی وقتی در گذشته در یک قیمتی یک ارزی رفتاری داشته است پس به احتمال زیاد این رفتار مشابه را هم در آینده خواهد داشت.

مزایای تحلیل تکنیکال

  • انعطاف پذیری خوبی دارد و برای تحلیل بازارهای مختلف می توان از آن استفاده کرد.
  • به کمک تحلیل تکنیکال می توان یک دارایی خاص را در بازه های زمانی مختلف تحلیل کرد.
  • به کمک تحلیل تکنیکال به تاریخچه قیمت دسترسی دارید.
  • یک روش آسان و ارزان برای تحلیل جامع دارایی است.
  • به کمک این روش تحلیلی می توانید به استراتژی های دقیق و سودآوری برسید.

معایب تحلیل تکنیکال

  • تحلیلگران برداشت های مختلفی از تحلیل به دست آمده دارند.
  • امکان استفاده از تحلیل تکنیکال برای ارزهایی که سابقه معاملاتی کمی دارند مشکل است.
  • در صورتیکه نسبت به یک ارز تعصب خاصی داشته باشید نمی توانید تحلیل درستی انجام دهید.
  • احتمال تشخیص غلط روند در بازار ، وجود دارد.

تمامی سبک های تکنیکالی که در همه جای دنیا آموزش می دهند در دو دسته ی کلاسیک (مقدماتی) و پیشرفته قرار داده می شود و هر کدام ویژگی های دارند .

برای شروع یادگیری بهتر است از دوره ی تحلیل تکنیکال کلاسیک شروع کنید تا با مباحث پایه ای ای علم آشنایی کامل پیدا کنید.

با یک مثال میخواهم دلیل یادگیری و شروع یادگیری از دوره ی تحلیل تکنیکال مقدماتی رو بهتون بگم برای ساختن یک ساختمان ما باید از زیر بنای آن شروع کنیم تا این دیوارها و ستونهای ساختمان بر روی یک چیزی استوار شوند.

این امکان وجود ندارد که بدون ساختن زیربنا مراحل دیگر کار ساخت و ساز ساختمان را انجام داد . یادگیری تحلیل تکنیکال هم دقیقا همینطوری است و تا زمانیکه شما به مباحث مقدماتی آشنایی نداشته باشید نمی توانید در یادگیری تحلیل تکنیکال پیشرفته موفق شوید.

علم تحلیل تکنیکال پیشرفته از مباحث مختلفی تشکیل شده است از جمله الیوت ، پرایس اکشن ، نئوویو ، اردربلاک ها و … هر کدام یک استراتژی خاصی برای تحلیل یک ارز دارند و بستگی به علاقه مندی افراد دارد که به کدام یک از این سبک های تحلیلی علاقه داشته باشد.

ما در مجموعه باتیس به گونه ای برنامه ریزی کرده ایم که افرادی که در دوره ی جامع ما شرکت می کنند تمامی نیازهایشان برای یادگیری این علم چه در تحلیل تکنیکال کلاسیک و چه تحلیل تکنیکال پیشرفته را برطرف کنند .

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *