معرفی ارزهای دیجیتال

بیت کوین چیست؟

بیت کوین چیست؟ باتیس اینوست

همه چیز درباره BTC :

بیت کوین (BTC) اولین ارز دیجیتالی است که بر اساس فناوری بلاک چین ساخته شده است و به عنوان یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز نیز شناخته می شود که مبتنی بر رمزنگاری است.
بر خلاف ارزهای صادر شده توسط دولت یا ارزهای فیات مانند دلار آمریکا یا یورو که توسط بانک های مرکزی کنترل می شوند، بیت کوین می تواند بدون نیاز به یک مقام مرکزی مانند یک بانک مرکزی یا یک شرکت عمل کند.

ماهیت غیرمتمرکز به آن اجازه می دهد تادر یک شبکه همتا به همتا کار کند که به موجب آن کاربران قادر به ارسال وجوه به یکدیگر بدون رفتن از طریق واسطه هستند.

چه کسی بیت کوین را ایجاد کرد؟

خالق یک فرد یا گروه ناشناخته است که با نام ساتوشی ناکاموتو با ایده یک سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا به وجود آمده است. تا به امروز، هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو تأیید نشده است، اگرچه گمانهزنیها و شایعاتی مبنی بر اینکه ممکن است ساتوشی چه کسی باشد وجود داشته است.

ولی آنچه که ما می دانیم این است که به طور رسمی، اولین بلوک پیدایش بیت کوین در 9ژانویه 2009استخراج شد و شروع ارزهای دیجیتال را تعریف کرد.

بیت کوین چگونه کار می کند؟

در حالی که عموم مردم بیت کوین را به عنوان یک سکه ظاهری فیزیکی درک می کنند، در واقع از آن فاصله زیادی دارد.

در واقع اطلاعات در بیتدی است که دفتر کل را در اختیار دارد که میزان موجودی علی و محمد را توضیح میدهد.

همانطور که بانک دفتر کل را حفظ می کند، آنها بررسی می کنند که آیا علی وجوه کافی برای ارسال به محمد دارد یا خیر. در نهایت وقتی تراکنش با موفقیت انجام شد، بانک از حساب علی کسر می کند و حساب محمد را با آخرین مبلغ اعتبار می دهد بیت کوین برعکس به صورت غیر متمرکز کار می کند.

از آنجایی که هیچ شخصیت مرکزی مانند بانک برای تأیید تراکنش ها و نگهداری دفتر کل وجود ندارد، یک کپی از دفتر کل در سراسر گره های بیت کوین توزیع می شود.

گره نرم افزاری است که هر کسی می تواند آن را دانلود و اجرا کند تا در شبکه شرکت کند. با این کار، همه یک کپی از میزان موجودی علی و محمد دارند، و هیچ اختلافی در مورد موجودی صندوق وجود نخواهد داشت. حال، اگر علی با استفاده از بیت کوین با محمد معامله کند. علی باید تراکنش خود را به شبکه ای که قصد دارد 1دلار معادل بیت کوین برای محمد بفرستد، پخش کند. بنابراین چگونه سیستم تعیین می کند که آیا علی بیت کوین کافی برای انجام تراکنش دارد یا خیر؟ این جایی است که استخراج انجام می شود.

استخراج بیت کوین یک ماینر بیت کوین از ابزارهای رایانه ای خود برای تأیید تراکنش علی استفاده می کند تا به دفتر کل اضافه شود. برای جلوگیری از افزودن هر گونه تراکنش دلخواه یک ماینر، آنها باید یک معمای پیچیده را حل کنند. تنها در صورتی که ماینر بتواند معما را حل کند (به نام اثبات کار) یا ) (POW که به صورت تصادفی اتفاق می افتد، آنگاه می تواند تراکنش ها را
به دفتر کل اضافه کند و رکورد نهایی می شود.

از آنجایی که راه اندازی دکل های کامپیوتری به دلیل هزینه های سرمایه ای که شامل هزینه دکل ها و هزینه برق می شود هزینه بر است، ماینرها با عرضه جدید بیت کوین پاداش دریافت می کنند. این سیستم پولی پشت بیت کوین است، جایی که هزینه های اعتبارسنجی تراکنش ها در شبکه توسط شخصی که مایل به تراکنش است (در این مورد علی است) پرداخت می شود.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *