معرفی ارزهای دیجیتال

دنیای ارز دیجیتال | ارز دیجیتال چیست؟

Batis Invest Cover01 scaled

دنیای ارز دیجیتال | ارز دیجیتال چیست؟

 

Crypto

 

در این مقاله سعی شده است تا حد امکان از کاربرد کلمات و اصطلاحات تخصصی اجتناب شود و به زبان ساده، دنیای (کریپتوکارنسی) یا (رمز ارز‌ها) برای علاقمندان به این حوزه تشریح گردد.

کریپتوکارنسی چیست؟

از نظر لغوی کریپتو به معنی رمز و کارنسی به معنی ارز می‌باشد که در ایران بیشتر به نام ارز دیجیتال شناخته شده است.

همچنین بازار کریپتوکارنسی محلی است برای خرید و فروش رمز ارزها. به عنوان مثال در بازار بورس سهام شرکت‌ها معامله می‌شوند، در بنگاه‌های املاک، انواع ملک‌ها معامله می‌شوند و در بازار کریپتوکارنسی هم رمز ارزها میان فعالان و سرمایه گزاران این حوزه معامله می‌گردند.

ارز دیجیتال چیست؟

در حالت کلی هر نوع ارزی که به شکل دیجیتال تولید و مورد استفاده واقع شود در گروه ارزهای دیجیتال قرار می‌گیرد.

رمز ارزها نوعی از پول الکترونیک یا ارزهای دیجیتال هستند که بر پایه یک سری اصول رمزنگاری ساخته شده‌اند.

برخی از این رمز ارزها به صورت مداوم در حال استخراج هستند مانند بیت کوین که همچنان توسط ماینرها در سراسر دنیا در حال استخراج هستند و برخی دیگر از رمز ارزها نیز یا از قبل به صورت کامل استخراج شده‌اند و یا با فرآیندی غیر از استخراج، ساخته شده و برای تبادل در دسترس معامله‌گران هستند و طبیعتاً مانند هر واحد پولی دیگری می‌توان با آن‌ها خرید و فروش انجام داد.

در دنیای رمز ارزها معامله‌گران می‌توانند ارزهای خود را به سایر ارزهای دیجیتال و یا ارزهای حقیقی تبدیل کنند.

به عنوان مثال، شما دو عدد بیت‌کوین دارید که برای هر تراکنش با این مبلغ شما باید ابتدا بیت‌کوین خود را به یک استیبل‌کوین مانند تتر که قیمت آن حدوداً یک دلار است تبدیل کنید و سپس می‌توانید آن را به دلار یورو و یا هر ارز حقیقی و یا ارز دیجیتال دیگری تبدیل کنید.

 

image 419

انواع ارز های دیجیتال چیست؟

ارزها به طور عمومی در دو گروه ارزهای رسمی و دولتی و ارزهای دیجیتال دسته‌بندی می‌شوند. ارزهای دولتی یا همان پول فیزیکی  که به آن فیات هم گفته می شود در هر کشور دارای واحدهای مختلفی است مانند دلار، یورو، ریال و غیره.

ارزش ارزهای رسمی و دولتی به عوامل مربوط به توان اقتصادی سیاسی و سایر عوامل آن کشور بستگی دارد.

مثلاً در کشور ما در دو سال گذشته ارزش ریال در برابر دلار حدود ۸۰ درصد سقوط کرده است که به دلیل شرایط سیاسی و اقتصادی ناشی از تحریم‌های بین‌المللی و بروز جنگ‌های نظامی بین کشورهای منطقه بوده است.

ارزهای رسمی را می‌توان در صرافی‌های مربوطه، به سایر واحدها تبدیل کرد، مثلاً شما می‌توانید کالا یا خدمات خود را به دلار بفروشید و پس از دریافت دلار از مشتری خود، به صرافی‌های داخلی مراجعه کنید و آن را به ریال تبدیل کنید.

مزایا و معایب ارزهای دیجیتال (رمز ارزها):

در فرآیندهای تجاری، ثبات ارزش ارزهایی که مبنای معاملات هستند بسیار مهم است و با توجه به تغییرات زیاد ارزش ارزهای دیجیتال بعضاً این مورد برای تجارت از ریسک‌های خاص خود برخوردار است.

اما در مقابل برای تریدرهایی که این ارزها را معامله می‌کنند با توجه به اینکه این قبیل معامله‌گران مدت طولانی یک ارز دیجیتال را نگه نداشته و مدام در حال مبادله آنها هستند از ریسک کمتری برخوردار بوده و حتی طرفداران بسیار زیادی نیز دارد.

از طرفی، احتمال سرقت ارزهای دیجیتال و عدم امکان رهگیری ارزهایی که احتمالاً سرقت یا هک شده‌اند یکی دیگر از معایب این قبیل ارزها محسوب می‌شود.

در نهایت قابلیت نقدشوندگی بالا و لحظه‌ای ارزهای دیجیتال از مزایای مهم و چشمگیری است که ارزش بالایی برای معامله‌گران این حوزه دارد.

سخن پایانی:

مهمترین نکته در استفاده از رمز ارزها و تشخیص رمز ارزهای معتبر از غیر معتبر، و نیز پیش‌بینی اتفاقات آینده هر رمز ارز، که با قیمت آینده آن همبستگی کامل دارد ایجاب می‌نماید که هر کس بخواهد در این حوزه وارد شود از آموزش، تجربه، و مهارت کافی برخوردار باشد وگرنه دنیای رمز ارزها در کنار سودهای بسیار چشمگیری که دارد می‌تواند برای افراد تازه کار و ناآگاه در این زمینه با خطر بسیار بالای از دست دادن کل سرمایه همراه باشد.

در همین راستا مجموعه باتیس‌اینوست، با تجربه سال‌ها فعالیت در این زمینه از یک سو دوره‌های متعددی را برای افزایش ابعاد دانشی، تجربه و مهارت در بین علاقه‌مندان این حوزه آماده‌سازی و در دست اجرا دارد و از سوی دیگر پس از اتمام فرآیند آموزش‌های کلاسی، با هدایت دانش‌آموختگان به صورت عملی و با یک سیستم کوچینگ کامل اقدام به برگزاری جلسات ترید حضوری و آنلاین در تیم‌های 20 نفره با حضور شخص مدرس و مالک مجموعه نموده که نتیجه آن دست یافتن به یک سود منطقی و پایدار برای دانشجویان مجموعه باتیس‌اینوست بوده است.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *